Hyper Casual Mobil Oyun (Unity) hizmeti; tek dokunuşlu kontrol, 30–60 sn’lik çekirdek döngü ve kuvvetli görsel geri bildirim (juice) ile hızlı prototiplemeden CPI testi ve soft launch’a kadar tüm aşamaları kapsar. Reklam aracıları (LevelPlay/MAX), ödüllü/ara reklam, IAP “Remove Ads”, analitik ve uzaktan yapılandırma (remote config) ile gelir ve öğrenmeyi dengeler.

- Core loop, skor sistemi, zorluk rampası ve kısa oturum süresi.
- Tek dokunuş/sürükle-bırak/basılı tut kontrol şablonları.
- Juice: parçacık, ekran sarsıntısı, haptics ve tatmin edici geri bildirim.
- 60 FPS hedefi, IL2CPP, batching, draw call azaltma ve build boyutu optimizasyonu.
- Ödüllü reklam, interstitial ve banner yerleşimleri; sıklık sınırı & oturum kuralları.
- Aracı (mediation): LevelPlay veya MAX; waterfall, eCPM katmanları, A/B.
- IAP: Reklam kaldır (Remove Ads), başlangıç paketleri ve basit ekonomi.
- Remote Config ile zorluk, reklam sıklığı ve ödül değerlerini canlı yönetim.
- Firebase/UGS olayları: oturum, seviye geçişi, ARPDAU, reklam geliri.
- CPI kreatif paketi ve mağaza görselleri; kreatif iterasyon planı.
- ATT ve onay yönetimi (GDPR/CCPA) için izin/consent SDK’ları.
- App Store & Google Play yayın, temel ASO ve cihaz matrisi QA.
Faz | Odak | Çıktı |
---|---|---|
1 | Fikir → Prototip | Oynanabilir prototip, 1–2 seviye, temel efektler (1–2 hafta) |
2 | CPI Testi | Kısa mağaza sayfası + 2–3 reklam kreatifi, ölçüm kurulumu |
3 | Soft Launch | Monetizasyon yerleşimleri, analitik, Remote Config, A/B |
4 | Scale & LiveOps | Seviye genişleme, etkinlikler, performans & gelir optimizasyonu |
CPI hedefi nedir?
Tür ve pazarına göre değişir; çoğu hyper casual projede $0.20–$0.50 aralığı hedeflenir. Kreatif iterasyonu ve ilk 3 sn kancası kritiktir.
Kaç prototip üretiyorsunuz?
Varsayılan paket 1 prototip içerir. Çoklu prototip/ay modeli için “Scale / LiveOps” ile birlikte planlarız.
Reklam ağları ve hesaplar kime ait?
Mediation ve ağ hesapları (AdMob, LevelPlay/MAN vb.) müşteriye aittir. Entegrasyon ve kurulum tarafımızdan yapılır.
IP/Telif hakları nasıl devrediliyor?
Ödeme ve proje tamamlandığında kaynak kod/sanat varlıkları için kullanım ve yayın hakları sözleşme kapsamında devredilir.
Performans hedefi nedir?
60 FPS, düşük bellek/GC baskısı, soğuk açılışın 3 sn altı ve 100 MB altı build (hedef cihaza göre) için optimizasyon uygulanır.